Skip to main content

To było oryginalne przedsięwzięcie z licznymi znakami zapytania, ponieważ wcześniej takich zawodów nie organizowaliśmy – chodzi o Wędkarskie Mistrzostwa Kobiet Kuter Port Nieznanowice, zrealizowane w formule method feeder. Postanowiliśmy więc spróbować i przetrzeć szlaki.

Podjęliśmy to wyzwanie z wielu powodów, m.in. dlatego, że popularyzujemy stale rozwijane łowisko, jako Kuter Port podejmujemy się realizacji ciekawych projektów, a ponadto zależy nam na organizowaniu wędkarstwa w wymiarze „plus”.

Do udziału w mistrzostwach zaprosiliśmy 10 kobiet, które pasjonują się wędkarstwem i łowią właśnie z użyciem wspomnianej metody. Jak się okazuje, łowienie nie jest wyłącznie domeną męską. Tuż po ogłoszeniu zawodów zaczęły do nas spływać zapytania od innych pań, które chciałyby stanąć w szranki i nawet pojawiło się rozczarowanie, że nie ma więcej miejsc. Od razu więc informujemy wszystkie zainteresowane panie-wędkarki, że próba wypadła pomyślnie i zastanawiamy się nad przygotowaniem kolejnej edycji w przyszłym roku.

Jak Kuter Port przygotowuje zawody?

Zawody wędkarskie organizujemy nie od dziś, ale z każdą kolejną edycją staramy się ponosić ich poziom. Wiemy, że udział w takiej rywalizacji to nie tylko „wyciąganie ryb z wody”. To też strategia, skupienie i wysiłek, aby te ryby przechytrzyć, aby chwyciły właśnie tę konkretną przynętę. Dlatego staramy się, aby zawodnicy mieli zapewniony jak największy komfort po stronie organizacyjnej.

Podczas mistrzostw kobiet zaczęliśmy więc od śniadania w restauracji, gdzie po ciepłym i sytym posiłku, miało miejsce losowanie stanowisk oraz wręczenie dedykowanych identyfikatorów ze smyczami dla uczestniczek, ich teamów i pozostałych osób zaangażowanych w imprezę. Stanowiska zostały wcześniej przygotowane, pomierzone i oznaczone w wydzielonej części łowiska, niedostępnej dla innych wędkarzy.

W trakcie rywalizacji, w której głównie liczy się ilość złowionych ryb, nie można sobie pozwolić na stratę czasu i poświęcanie się innym zajęciom, tak prozaicznym, jak np. przygotowanie posiłku, a z drugiej strony jest to kwestia bardzo istotna. Tak więc w trakcie dnia zapewniliśmy gorącą kawę, herbatę, coś na słodko, a w ciągu dnia na stanowiska dostarczyliśmy pyszną ciepłą zupę.

Równocześnie w wiacie grillowej na Plaży trwały przygotowania do wręczenia nagród oraz obiadokolacji, podczas której zaserwowaliśmy przyrządzone przez naszych kucharzy gorące dania z grilla oraz napoje.

Przebieg mistrzostw

Zawody trwały od godz. 10:00 do godz. 16:30, prowadzone były pod nadzorem sędziów, którzy cały czas kontrolowali przebieg rywalizacji, dbając o to, by wszystko odbywało się zgodnie z regulaminem. W tym czasie uczestniczki miały za zadanie złowienie jak największej liczby ryb, korzystając nie tylko ze swoich umiejętności, ale również z wiedzy i podpowiedzi swoich trenerów, którzy towarzyszyli im przez cały czas. Walka toczyła się zarówno o tytuł mistrzyni, jak i o to, kto złowi największą rybę.

A jak przedstawiały się wyniki?

Z 10 zaproszonych osób na stanowiskach pojawiło się osiem. Oto wyniki, jakie zanotowały poszczególne zawodniczki.

1 miejsce: Marlena Matczak (66,96 kg)

2 miejsce: Anita Kruszwicka (64,68 kg)

3 miejsce: Anna Grzegorzewska (55,38)

4 miejsce: Katarzyna Hanke (36,61 kg)

5 miejsce: Renata Broda (34,39 kg)

6 miejsce: Katarzyna Binczycka (32,58 kg)

7 miejsce: Roksana Gębska (32,10 kg)

8 miejsce: Anna Maciejczyk (16,34 kg)

Łącznie, w ciągu 6,5 godz. złowionych zostało 339,04 kg, z których największy był karp złapany przez Roksanę Gębska – ważył 6,22 kg.

Po dokładnym zważeniu i odnotowaniu rezultatów, wszyscy goście przenieśli się na plażę, do wiaty grillowej, gdzie najpierw zostały ogłoszone wyniki i rozdane nagrody, a następnie, kiedy już opadły emocje, można było podczas pysznej obiadokolacji podyskutować o wynikach, o metodach, o sprzęcie wędkarskim, o wykorzystanych i niewykorzystanych szansach i o tym, co można jeszcze poprawić itp. itd.

Gratulujemy wszystkim uczestniczkom osiągniętych wyników i dziękujemy za udział w tych pierwszych w Kuter Porcie zawodach dla kobiet.

Sponsorzy

Głównym organizatorem i sponsorem imprezy był Kuter Port Nieznanowice, a partnerem, który nas wspierał na każdym etapie realizacji – Ryby mają głos. Pozostali sponsorzy, który ufundowali nagrody to: Ryby mają głos, sklepy wędkarskie: Feedersklep.pl, Meus, Trotka, Solbaits, producent słodyczy Cortez oraz Winnica Rodzinna Cwielong – Olszewski.

Pełna lista nagród, które otrzymały uczestniczki znajduje się TUTAJ.

Jeszcze raz dziękujemy wszystkim ww. firmom oraz portalom wędkarskim, które zapewniły patronat medialny – Angloo.com i karpiarze.pl.

Jak zorganizować zawody wędkarskie w Kuter Porcie?

W Kuter Porcie znajduje się Łowisko Ogólnodostępne i Łowisko Strefowe. Każde z nich jest miejscem, na którym mogą odbyć się również zewnętrzne zawody wędkarskie.

Jeśli szukacie miejsca, w którym są nie tylko łowiska, ale i możliwości zorganizowania zawodów na wysokim poziomie, łącznie z obsługą, zapewnieniem usługi gastronomicznej i atrakcjami dodatkowymi wg ustaleń indywidualnych, zapraszamy do kontaktu z działem marketingu (marketing@kuterport.pl).